tisdag 10 april 2012

första dagen in das café snipen!

Som sagt, jag praoar ju på ett café och idag var första dagen!
Kom dit kl 8.00, då fick jag skära massor med grönsaker och fixa lite med några mackor. Efter att jag hade gjort klart mackorna så fick jag även ta en och äta frukost. Efter frukosten så var det dax att börja fixa till lunchen då det skulle komma som mest människor. Sedan så fick jag lära mig hur man diskade. Att diska var även det jag gjorde mest! De var också väldigt värna om miljön på café snipen! Man var tvungen att se till så att alla ställen man la in i diskmaskinen var fulla så man inte slösade på för mycket vatten. Tyvärr så har de inte kommit så långt med teknologin på snipen så beställningarna kom in på små papperslappar och inte via någon skärm eller något annat elektroniskt! Kassan var nog det som var mest  elektroniskt utvecklat.

Efter lunchen var det mycket disk som fortfarande skulle diskas så jag fortsatte med det. Och efter det var det bakning som stod på schemat! Jag fick själv inte baka något utan hjälpte bara till och packade även in rätt mycket kakor i frysen.

Sedan tog jag en fikapaus och därefter var det dax för mig att gå hem!

där det mesta utav dagen
 spenderades, diskrummet

djupfrysta kärleksmums
som skulle packas ner

gofika!

1 kommentar:

  1. Hej Nejra. Vilken bra beskrivning av din arbetsdag. Du verkar ha mycket att göra och gofika är ju inte fel. Titta in på FB och se Niclas länk om vad du ska skriva och ha lite extra koll på på praon.
    Vi ses/Maria

    SvaraRadera