onsdag 11 april 2012

andra dagen!

Idag var det ju min andra dag! Kan säga att jag redan saknar skolan.......
Men i vilket fall,  började dagen precis som igår, hacka grönsaker. Sedan var det lite fix inför lunchen och efter det blev det frukost.

 Efter frukosten skulle det bakas 150 dumlekakor och 150 st kärleksmums som sedan skulle levereras till IF Metall. Nästan direkt efter bakningen var det dax för lunchen, det stressigaste på hela dagen! Lunchen är nog det som har fått mig att inse att ett jobb inom restaurang-branschen inte är något för mig! Jag orkar inte med trycket helt enkelt! Under lunchen fick jag för det mesta diska och plocka disk. Respekt till alla diskare! Det dom gör är inte det lättaste ska ni veta! Tänk er, det bara strömmar in disk och ni verkligen försöker få allting att bli så rent så möjligt, fast samtidigt så ska det gå fort också! Och disken ska torkas och läggas tillbaks på olika ställen med! Otroligt stressande! Men efter lunchen var det dax att baka lite till! Chokladbollar stod på schemat! Det var otroligt viktigt med hur mycket bollarna vägde med! För att alla skulle väga exakt lika mycket, så var man tvungen att stå och väga chokladbollarna var och för sig! Men efter ett tag så var jag klar med chokladbollarna och det fanns det lite till disk som skulle diskas, och sedan efter det gick jag hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar